Palac korpus głównyOtwarcie ofert na wykonanie projektu pn. „Poprawa stanu infrastruktury zespołu pałacowo-parkowego i obszaru miejskiego w Radzyniu Podlaskim” nastąpiło w piątek 5 lutego.Do przetargu przystąpiło 11 firm.- Zgłosiły się do nas profesjonalne firmy, złożyły oferty atrakcyjne cenowo. To daje nadzieję, że wykonamy inwestycję po umiarkowanych kosztach i w dobrej jakości oraz że nie będzie ona wielkim obciążeniem dla miasta, jak niektórzy twierdzili - komentuje burmistrz Jerzy Rębek. Miast pozyskało na ten cel 25,5 mln zł dotacji.

Zamówienie składa się z trzech części.
Pierwsza obejmuje remont, przebudowę wnętrz korpusu głównego Pałacu Potockich i przystosowanie go do pełnienia nowych funkcji oraz przebudowę dziedzińca. Na tę część została przeznaczone kwota 23 452 893,23 zł.
Druga część inwestycji to rewitalizacja placu publicznego Rynek (dawny PKS). Wartość tej części zamówienia określono na 3 875 448,07 zł.
Na trzecią część zadania - przebudowę ulicy Jana Pawła II – przewidziano 123 135,94 zł.

Do 5 lutego wpłynęły oferty od 11 firm, z czego jedna oferta nie dała się otworzyć, każda z pozostałych 10 proponowała wykonanie od 1 do 3 zadań.

Wykonanie 1. części inwestycji (pałac i dziedziniec) zaoferowały 4 firmy za kwoty od 18 939 883,55 zł do 23 177 385,31 zł.
Realizację 2. części inwestycji (plac publiczny Rynek) zaoferowało 7 firm za kwoty od od 3 267 240. zł do 5 451 361,18 zł.
Na realizację 3. części inwestycji wpłynęły oferty 6 firm w kwotach od 96 676,72 do 307 500 zł.

A oto oferty poszczególnych firm:

1/ DOROTEX Firma Budowlana ze Stasinowa. Firma złożyła ofertę na wykonanie cz. II inwestycji za 3 429 592,98 zł oraz cz. III – za 96 676,72 zł
2/ FURMANEK RENEWAL Sp. z o.o. S.K.A z Daleszyc zaoferowała wykonanie cz. I za 21 877 700 zł.
3/ Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych z Radzynia złożyło oferty na wykonanie cz. II (za 4 572 797,12 zł) i cz. III inwestycji (za 154 772,28 zł)
4/ Polskie Surowce Wtórne Spółka z o.o. Grupa Budowlana z miejscowości Bielany Wrocławskie – oferty na cz. II ( (4 988 200,89 zł) i na cz. III (187 373,43 zł).
5/ LUBREN Sp. Z o.o. z Lublina – oferta na wykonanie cz. I za 18 939 883,55 zł
6/ Nie było możliwości otwarcia oferty
7/ SORTED Sp. z o.o. z Piaseczna: cz. II - 3 267 240 zł i cz. III – 147 600 zł.
8/ RESTAURO Sp. z o.o. z Torunia cz. I 22 498 800,03 zł
9/ Konsorcjum Firm BUDIR SYSTEM Sp. z o.o.oraz Przedsiębiorstwo Produkcyjne-Handlowo-Usługowe z Warszawy: cz. I 23 177 385,31 zł, cz. II – 5 451 361,18 i cz. III – 307 500 zł
10/ Firma Handlowo-Usługowa MARS Ewa Mikołajczuk z Międzyrzeca Podlaskiego zaoferowała wykonanie cz. II za 5 085 276,47 zł.
11/ STRABAG Sp. Z o.o. z Pruszkowa cz. II – 3673 742,63 oraz cz.III za 149 181,39 zł.
Wszystkie firmy zapewniły 72-miesięczny okres gwarancji.