Urząd

Naczelnik Wydziału Kierownik USC: tel. (083) 351-24-65; pok. 15

Zastępca Kierownika USC: tel. (083) 351-24-68; pok. 16

Ewidencja ludności i dowody osobiste: tel. (083) 351-24-83; pok. 17

 

Zakres prowadzonych spraw:

1. Prowadzenie spraw stanu cywilnego
2. Ewidencja ludności i wydawania dowodów osobistych


W razie pilnego sporządzenie aktu zgonu w dniu wolnym, prosimy o kontakt: 661-993-604

Od 1 marca br. obowiązuje nowa ustawa o dowodach osobistych i ewidencji ludności oraz ustawa Prawo o aktach stanu cywilnego. Tego dnia został wprowadzony nowy program do edycji oraz przetwarzania danych gromadzonych w Systemie Rejestrów Państwowych. Chodzi o rejestry dowodów osobistych, stanu cywilnego i PESEL. W związku z doniesieniami prasowymi informującymi o licznych problemach związanych z wdrażaniem systemu przekazujemy Państwu informację dotyczącą sytuacji w radzyńskim Urzędzie Miasta.
W Wydziale Spraw Obywatelskich i USC bieżąca rejestracja urodzeń i zgonów przebiega obecnie sprawnie. Urząd nie miał jeszcze możliwości wypróbowania działania systemu w przypadku sporządzania aktów zawarcia małżeństwa.
Gorzej wygląda sprawa uzyskiwania odpisów aktów urodzeń, zgonów i zawarcia małżeństwa. W tym przypadku nie da się sprawy załatwić od ręki. Przy starym systemie komputerowym odpis można  było uzyskać niemal natychmiast - oczekiwanie trwało najdłużej 10 - 15 minut. Obecnie trwa to kilka dni. Naczelnik Wydziału Spraw Obywatelskich i USC oraz Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego Paweł Tarkowski zapewnia, że urząd zmieści się w ustawowych 7 dniach.
Wydłużenie czasu oczekiwania na odpisy wynika z faktu, że dane nie zostały przeniesione ze starej aplikacji do nowej, każdy akt trzeba wprowadzać do systemu od nowa. Ponadto jest długa kolejka z wprowadzaniem danych  do systemu.
Dodatkowe utrudnienia wynikają tam, gdzie do sporządzenia odpisu danego aktu potrzebne jest zamówienie migracji akt z innych miejscowości. W tych przypadkach oczekiwanie na odpis będzie trwało 10 dni (to także jest termin ustawowy), a nawet więcej, jeśli akt musi pozyskany z urzędów większych miast, np. Warszawa.
Od 1 marca obowiązują też nowe wzory dowodów osobistych. Przed przyjściem do Urzędu należy pamiętać o wykonaniu nowego zdjęcia (może mieć najwyżej pół roku, wystarczy jedna fotografia) tzw. biometrycznego – należy o tym uprzedzić fotografa. Trzeba też zabrać ze sobą stary dokument tożsamości. Nie trzeba dostarczać aktów urodzenia, chyba że dane budzą wątpliwości.  
Dowody wydane przed 1 marca 2015 r. zachowują ważność do terminu ważności. Wydane bezterminowo są ważne, dopóki nie ulegną zmianie dane zawarte w dowodzie.
Ustawowy okres wydania dokumentu to 30 dni. Jednak obecnie, w związku z problemami związanymi z wdrażaniem nowego systemu, trudno powiedzieć, czy w tym terminie będą wydrukowane.
Oprac. Anna Wasak, Wydział Organizacyjno - Prawny, Urząd Miasta Radzyń Podlaski.

 

Naczelnik Wydziału: Marzena Piecak  tel. (083) 351-24-78, pok 114;
Obsługa administracji: tel. (083) 351-24-79 , pok 115;
Informatyk: tel. (083) 351-24-90  pok. 121;
Obsługa Rady Miasta (III piętro): tel. (083) 351-24-69 pok. 76

 

Zakres prowadzonych spraw:

1. Prowadzenie Sekretariatu Urzędu:
1)    rejestracja korespondencji wpływającej do Urzędu;
2)    rozdział korespondencji;
3)    przekazywanie korespondencji zgodnie z dekretacją.
2.    Obsługa sekretaryjno-kancelaryjna Burmistrza, Zastępcy Burmistrza oraz Sekretarza,
w szczególności:
1)    organizowanie przyjmowania interesantów przez Burmistrza, Zastępcę Burmistrza
i Sekretarza;
2)    prowadzenie kalendarza wizyt i spotkań Burmistrza i Zastępcy Burmistrza;
3)    prowadzenie całokształtu spraw związanych z uczestnictwem Burmistrza w zjazdach
i konferencjach;
4)    obsługa spotkań i narad organizowanych przez Burmistrza i Zastępcę Burmistrza.

3.    Prowadzenie zbioru zarządzeń Burmistrza.
4.    Prowadzenie rejestru skarg i wniosków.
5.    Prowadzenie zbioru aktów prawnych oraz udostępnianie go do wglądu publicznego.
6.    Zamawianie i ewidencjonowanie pieczęci urzędowych, sprawowanie nadzoru nad ich przechowywaniem oraz ich brakowanie.
7.    Prenumerata czasopism i publikacji niezbędnych do wykonywania zadań Urzędu.
8.    Zamawianie publikatorów urzędowych.
9.    Obsługa interesanta:

1)    udzielanie kompleksowej informacji na temat sposobu załatwiania spraw i kompetencji poszczególnych wydziałów Urzędu;
2)    przyjmowanie dokumentów składanych przez interesantów do sekretariatu Urzędu oraz ich rejestracja;
3)    odbiór korespondencji przychodzącej z urzędu pocztowego;
4)    prowadzenie całokształtu spraw związanych z przekazywaniem korespondencji urzędowej za pośrednictwem urzędu pocztowego;

10.    Obsługa urzędowej tablicy ogłoszeń.
11.    Wykonywanie zadań koordynatora czynności kancelaryjnych.
12.    Prowadzenie Archiwum Zakładowego:

1)    przyjmowanie zarchiwizowanej dokumentacji z wydziałów;
2)    przechowywanie i ewidencjonowanie dokumentacji archiwalnej;
3)    monitorowanie terminów wystąpień o zgodę na brakowanie dokumentacji.

13.    Zapewnienie sprawnego funkcjonowania Urzędu oraz wdrażania optymalnych zasad organizacji i zarządzania.
14.    Przygotowywanie projektów oraz realizacja uchwał rady w zakresie uchwalania i zmiany Statutu Miasta.
15.    Opracowywanie propozycji, opiniowanie i koordynowanie wdrażania zmian w organizacji Urzędu, w tym projektów regulaminów i instrukcji Burmistrza dotyczących sfery organizacyjnej.
16.    Przygotowywanie projektów porozumień zawieranych z organami administracji rządowej
i organami jednostek samorządu terytorialnego.
17.    Prowadzenie spraw dotyczących wewnętrznego ustroju miasta, zmiany granic, ustalania jego herbu, nadawania honorowego obywatelstwa miasta.
18.    Prowadzenie spraw związanych z tworzeniem miejskich jednostek organizacyjnych.
19.    Koordynowanie i nadzór załatwiania skarg i wniosków przez wydziały Urzędu.
20.    Prowadzenie spraw związanych z kontrolami prowadzonymi w Urzędzie przez organy kontroli zewnętrznej:
1)    ewidencja kontroli;
2)    prowadzenie zbioru wystąpień pokontrolnych;
3)    przygotowywanie ostatecznych odpowiedzi na zalecenia pokontrolne;
4)    nadzór nad wykonywaniem zaleceń pokontrolnych.

21.    Opracowywanie projektów zarządzeń Burmistrza w zakresie wynikającym z przepisów ustawy o pracownikach samorządowych, przepisów Kodeksu Pracy oraz innych przepisów szczególnych, zgodnie z właściwością wydziału.
22.    Prowadzenie spraw związanych z nadawaniem odznaczeń państwowych
dla pracowników Urzędu, kierowników miejskich jednostek organizacyjnych oraz osób zasłużonych dla Miasta.
23.    Prowadzenie spraw związanych z oświadczeniami majątkowymi składanymi przez zobowiązanych do tego pracowników Urzędu, kierowników miejskich jednostek organizacyjnych oraz zarządy miejskich osób prawnych.
24.    Prowadzenie spraw z zakresu szkoleń i doskonalenia zawodowego pracowników.
25.    Prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem ryczałtów za używanie prywatnych pojazdów pracowników do celów służbowych.
26.    Przygotowywanie upoważnień i pełnomocnictw dla pracowników Urzędu do załatwiania w imieniu Burmistrza spraw, w tym decyzji administracyjnych oraz prowadzenie ich rejestru.
27.    Wystawianie poleceń wyjazdu służbowego pracownikom Urzędu oraz ich ewidencja.

28.    Koordynowanie, dokonywanej przez naczelników wydziałów, okresowej oceny pracowników Urzędu zatrudnionych na stanowiskach urzędniczych.
29.    Prowadzenie spraw związanych z organizacją w Urzędzie praktyk zawodowych
dla uczniów szkół średnich oraz studentów szkół wyższych.
30.    Prowadzenie spraw w zakresie organizowania staży dla osób bezrobotnych, prac interwencyjnych oraz robót publicznych - współpraca w tym zakresie z Powiatowym Urzędem Pracy.
31.    Realizowanie prac społecznie użytecznych.
32.    Prowadzenie spraw związanych z organizacją wyborów prezydenckich, parlamentarnych, samorządowych oraz organizacją referendum ogólnokrajowego
i lokalnego.
33.    Realizacja polityki zatrudnienia w Urzędzie oraz planowanie i gospodarowanie funduszem płac.
34.    Prowadzenie spraw osobowych pracowników Urzędu oraz kierowników miejskich jednostek organizacyjnych (z wyłączeniem jednostek oświatowych i kultury):

1)    organizowanie naboru pracowników na wolne stanowiska urzędnicze, w tym kierownicze stanowiska urzędnicze;
2)    wykonywanie czynności związanych z nawiązaniem i rozwiązaniem stosunku pracy
z pracownikami Urzędu;
3)    wykonywanie czynności związanych z zatrudnianiem i zwalnianiem kierowników miejskich jednostek organizacyjnych;
4)    prowadzenie spraw związanych z awansowaniem, przeniesieniem i wynagradzaniem pracowników Urzędu;
5)    prowadzenie spraw związanych z wynagradzaniem kierowników miejskich jednostek organizacyjnych.
35.    Przygotowywanie projektów zakresów czynności pracowników Wydziału Organizacyjno-Prawnego.
36.    Prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem pracownikom i kierownikom miejskich jednostek organizacyjnych wyróżnień i nagród oraz udzielaniem kar.
37.    Organizowanie służby przygotowawczej odbywanej przez osoby podejmujące po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym, w tym kierowniczym stanowisku urzędniczym.
38.    Prowadzenie spraw dotyczących urlopów macierzyńskich, ojcowskich i bezpłatnych pracowników Urzędu i kierowników miejskich jednostek organizacyjnych
39.    Prowadzenie spraw związanych z podnoszeniem przez pracowników Urzędu kwalifikacji zawodowych w formach szkolnych.
40.    Prowadzenie dokumentacji dotyczącej czasu pracy pracowników Urzędu, w tym:

1)    prowadzenie ewidencji czasu pracy;
2)    prowadzenie rejestru urlopów wypoczynkowych;
3)    prowadzenie rejestru absencji chorobowej.

41.    Prowadzenie spraw emerytalnych i rentowych pracowników Urzędu oraz kierowników miejskich jednostek organizacyjnych.
42.    Sporządzanie informacji dla PFRON dotyczących zatrudniania osób niepełnosprawnych.
43.    Sporządzanie sprawozdawczości statystycznej z zakresu zatrudnienia.
44.    Prowadzenie zakładowej działalności socjalnej.
45.    Zapewnienie obsługi administracyjno-technicznej Urzędu:

1)    gospodarka lokalami biurowymi;
2)    prowadzenie spraw z zakresu zaopatrzenia Urzędu w meble, urządzenia techniczne, materiały biurowe;
3)    zapewnienie konserwacji sprzętu biurowego;
4)    zapewnienie informacji wizualnej w budynkach Urzędu;
5)    zapewnienie łączności telekomunikacyjnej;
6)    zapewnienie dostarczania miejscowej korespondencji urzędowej za pośrednictwem gońca;
7)    zapewnienie należytych warunków ochrony dokumentacji archiwalnej.

46.    Prowadzenie magazynu materiałów biurowych.
47.    Prowadzenie dokumentacji inwentarzowej.
48.    Zabezpieczenie budynków i mienia Urzędu.
49.    Prowadzenie spraw z zakresu zapewnienia w Urzędzie właściwych warunków pracy:

1)    zapewnienie służby BHP i p.poż. oraz profilaktycznej opieki zdrowotnej;
2)    prowadzenie, przy udziale służby BHP i p.poż., systematycznych kontroli warunków pracy i przestrzegania przez pracowników zasad i przepisów BHP oraz sporządzanie okresowych analiz stanu bezpieczeństwa i higieny pracy, bieżące informowanie Burmistrza o stwierdzonych zagrożeniach i wnioskowanie o ich usunięcie;
3)    inicjowanie poprawy warunków bezpieczeństwa i higieny pracy;
4)    urządzanie miejsc pracy zgodnie z obowiązującymi normami.
50.    Obsługa informatyczna Urzędu.
51.    Wdrażanie nowych programów informatycznych.
52.    Administrowanie systemami komputerowymi i bazami danych.
53.    Zabezpieczanie przetwarzanych danych i informacji oraz ochrona danych osobowych.
54.    Archiwizowanie danych.
55.    Nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem sieci komputerowej.
56.    Nadzór nad prawidłowym wykorzystywaniem sprzętu komputerowego oraz rozwojem
i eksploatacją oprogramowania.
57.    Prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej.
58.    Koordynowanie przedsięwzięć informatycznych wydziałów Urzędu.
59.    Koordynowanie przepływu informacji pomiędzy wydziałami Urzędu.
60.    Przeprowadzanie szkoleń pracowników w zakresie obsługi oprogramowania i sprzętu komputerowego.
61.    Nadzór nad eksploatacją sprzętu komputerowego i oprogramowania.
62.    Zabezpieczenie obsługi informatycznej wyborów i referendum.
63.    Planowanie oraz zakup sprzętu komputerowego, oprogramowania oraz materiałów eksploatacyjnych niezbędnych do obsługi informatycznej Urzędu.
64.    Prowadzenie ewidencji sprzętu komputerowego, oprogramowania oraz materiałów eksploatacyjnych.
65.    Obsługa kancelaryjno-biurowa Rady i jej komisji:

1)    przygotowywanie sesji Rady i posiedzeń komisji;
2)    zapewnienie, we współdziałaniu z wydziałami Urzędu, właściwego i terminowego przygotowywania materiałów na sesje Rady i posiedzenia komisji;
3)    powiadamianie naczelników wydziałów oraz kierowników miejskich jednostek organizacyjnych o konieczności udziału w posiedzeniach komisji;
4)    protokołowanie sesji Rady oraz posiedzeń komisji;
5)    opracowywanie i gromadzenie dokumentacji z sesji Rady oraz z posiedzeń komisji;
6)    przekazywanie Burmistrzowi uchwał oraz wniosków z sesji Rady i posiedzeń komisji celem zapewnienia ich realizacji;
7)    czuwanie nad informowaniem Rady i komisji o realizacji podjętych uchwał, wniosków i ustaleń;
8)    przygotowywanie, zleconych przez Przewodniczącego Rady, materiałów i projektów uchwał Rady dotyczących funkcjonowania Rady i jej komisji;
9)    współpraca z naczelnikami wydziałów w zakresie przygotowywania projektów uchwał Rady oraz ich uzasadnień;

10)    wstępna analiza projektów uchwał Rady oraz ich uzasadnień pod względem: formalno-prawnym i językowym, właściwego układu graficznego, potwierdzona podpisem;
11)    przedkładanie, po dokonanej wstępnej analizie, projektów uchwał Rady do radcy prawnego celem zaopiniowania;
12)    prowadzenie rejestru uchwał Rady;
13)    przesyłanie uchwał Rady do organów nadzoru - Wojewody Lubelskiego
i Regionalnej Izby Obrachunkowej;
14)    prowadzenie rejestru uchwał Rady przeznaczonych do publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubelskiego;
15)    przesyłanie drogą elektroniczną uchwał Rady do Lubelskiego Urzędu Wojewódzkiego celem publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubelskiego;
16)    prowadzenie, odpowiednio do wskazań Przewodniczącego Rady, spraw związanych z rozstrzygnięciami nadzorczymi Wojewody.
66.    Prowadzenie rejestrów:
1)    interpelacji i zapytań radnych;
2)    wniosków komisji;
3)    wniosków i postulatów mieszkańców.

67.    Opracowywanie projektów planu pracy Rady i jej komisji oraz przekazywanie przyjętych przez Radę planów wydziałom Urzędu, miejskim jednostkom organizacyjnym i miejskim osobom prawnym.
68.    Udostępnianie uchwał, protokołów i innych dokumentów związanych z wykonywaniem przez Radę zadań publicznych.
69.    Prowadzenie ewidencji składów osobowych Rady, jej komisji oraz klubów radnych, opracowywanie, w zakresie zleconym przez Przewodniczącego Rady informacji, ocen
i wniosków.
70.    Wykonywanie czynności zapewniających Przewodniczącemu Rady kierowanie pracami Rady.
71.    Prowadzenie spraw związanych ze szkoleniami i wyjazdami służbowymi radnych.
72.    Prowadzenie spraw związanych z ochroną prawną radnych oraz udzielanie im pomocy merytorycznej w wykonywaniu przez nich mandatu.
73.    Udzielanie radnym pomocy przy organizacji dyżurów i spotkań z mieszkańcami.
74.    Prowadzenie, w zakresie zleconym przez Przewodniczącego Rady, spraw związanych z oświadczeniami majątkowymi radnych.
75.    Wykonywanie zadań związanych z wyborami ławników sądów powszechnych współdziałanie z pełnomocnikiem do spraw wyborów w wykonywaniu zadań związanych z wyborami organów samorządu gminnego.
76.    Obsługa kancelaryjna Miejskiej Komisji Wyborczej, archiwizacja dokumentacji wyborczej, zgodnie z wytycznymi Krajowego Biura Wyborczego.
77.    Wykonywanie czynności związanych z pełnieniem przez Burmistrza funkcji Zgromadzenia Wspólników w Przedsiębiorstwie Usług Komunalnych, Przedsiębiorstwie Energetyki Cieplnej, Przedsiębiorstwie Komunikacji Samochodowej.
78.    Pracą Wydziału Organizacyjno-Prawnego kieruje Naczelnik.

Naczelnik Wydziału - Skarbnik Miasta: Anna Woźniak tel. (083) 351-24-73; pok. 110
Księgowość budżetowa: tel. (083)351-24-74; pok. 111
Księgowość podatkowa: tel. (083) 351-24-71; pok. 108
Wymiar podatków: tel. (083) 351-24-70; pok. 107

Kasa: tel. (083) 351-24-72; pok. 109

 

Zakres prowadzonych spraw:

 

      1.    Opracowywanie:
      1)    materiałów planistycznych;
      2)    projektu budżetu miasta wraz z objaśnieniami;
    3)    projektu uchwały budżetowej.

2.    Opracowanie i przekazanie informacji jednostkom podległym do opracowania projektów planów finansowych, zgodnie z ustawą o finansach publicznych.
3.    Przekazywanie informacji jednostkom podległym o ostatecznych kwotach dochodów i wydatków oraz wysokości dotacji przyjętych do budżetu i wpłat do budżetu zgodnie z ustawą o finansach publicznych.
4.    Nadzorowanie prawidłowości opracowywania planów finansowych wydziałów Urzędu oraz jednostek i zakładów budżetowych.
5.    Sporządzanie:

1)    planu finansowego Urzędu oraz dokonywanie zmian w tym planie;
2)    planu finansowego zadań z zakresu administracji rządowej i zadań powierzonych oraz dokonywanie zmian tego planu.

6.    Przyjmowanie i analiza zmian dokonanych przez kierowników jednostek organizacyjnych dokonanych na podstawie przekazanych przez Burmistrza uprawnień.
7.    Sporządzanie informacji o przebiegu wykonania budżetu za I półrocze.
8.    Sporządzanie opisowego sprawozdania rocznego z wykonania budżetu.
9.    Współpraca z Urzędem Skarbowym w zakresie podatków oraz innymi instytucjami w zakresie planowania budżetu i sprawozdawczości.

10.    Przygotowywanie projektów uchwał w sprawach zmian w budżecie miasta.
11.    Przygotowywanie i przekazywanie do Biura Rady Miasta dokumentów w celu uzyskania pozytywnej opinii komisji właściwej do spraw budżetu i finansów, w związku z dokonaniem zmiany przeznaczenia rezerwy celowej.
12.    Monitorowanie długu publicznego budżetu miasta i równowagi budżetu.
13.    Sporządzanie sprawozdawczości budżetowej według zasad określonych w przepisach szczególnych o:

1)    dochodach budżetowych;
2)    wydatkach budżetowych;
3)    nadwyżce bądź deficycie;
4)    stanie zobowiązań według tytułów dłużnych oraz gwarancji i poręczeń,
5)    stanie należności;
6)    wykonaniu planów dochodów związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami.
14.Sporządzanie sprawozdania jednostkowego Urzędu.
15.    Sporządzanie sprawozdania zbiorczego.
16.    Ewidencjonowanie elektroniczne przy użyciu programu komputerowego:

1)    sprawozdań jednostkowych miejskich jednostek organizacyjnych;
2)    sprawozdań z wykonania budżetu miasta.

17.    Czuwanie nad przestrzeganiem realizacji planów finansowych.
18.    Prowadzenie ksiąg rachunkowych budżetu Miasta oraz jednostki budżetowej, jaką jest Urząd.
19.    Prowadzenie obsługi kasowej Urzędu.
20.    Prowadzenie wyodrębnionej ewidencji księgowej dla zadań współfinansowanych przez inne podmioty.
21.    Obsługa finansowo-księgowa zadań inwestycyjnych prowadzonych przez Urząd.
22.    Sporządzanie list płac pracowników Urzędu oraz osób zatrudnionych na umowę zlecenia i umowę o dzieło.
23.    Przygotowywanie list wypłat diet radnych Miasta.
24.    Prowadzenie rozliczeń z tytułu składek na ubezpieczenie społeczne i potrącanego podatku dochodowego od osób fizycznych.
25.    Przygotowywanie przelewów do ZUS z podziałem należności z tytułu składek na ubezpieczenie społeczne, ubezpieczenie zdrowotne i Fundusz Pracy.
26.    Przedkładanie do ZUS rocznej informacji o wysokości przychodów rencistów i emerytów zatrudnionych w Urzędzie.
27.    Wydawanie na prośbę osób zainteresowanych zaświadczeń o wynagrodzeniach.
28.    Prowadzenie całokształtu spraw związanych z podatkiem VAT tj. centralizacją podatku od towarów i usług VAT oraz jednolitym plikiem kontrolnym dla Miasta Radzyń Podlaski, w tym:
1)    prowadzenie rejestrów VAT Miasta Radzyń Podlaski;
2)    przyjmowanie rejestrów oraz deklaracji cząstkowych od jednostek podległych;
3)    centralizacja otrzymanych danych przez wykonanie i przesłanie do Urzędu Skarbowego deklaracji zbiorczej VAT 7;
4)    przetworzenie danych otrzymanych z wymienionych jednostek i w postaci Jednolitego Pliku Kontrolnego przesłanie do Ministerstwa Finansów.
29.    Centralizacja VAT obejmuje jednostki budżetowe i Zakład Gospodarki Lokalowej:
1) Urząd Miasta Radzyń Podlaski;
2) Gimnazjum nr 1 im. Orląt Lwowskich w Radzyniu Podlaskim;
3) Gimnazjum nr 2 w Radzyniu Podlaskim;
4) Przedszkole Miejskie w Radzyniu Podlaskim;
5) Szkoła Podstawowa nr 1 im. Bohaterów Powstania Styczniowego w Radzyniu Podlaskim;
6) Szkoła Podstawowa nr 2 w Radzyniu Podlaskim;
7) Dzienny Środowiskowy Dom Samopomocy dla Osób Niepełnosprawnych z Zaburzeniami Psychicznymi w Radzyniu Podlaskim;
8) Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Radzyniu Podlaskim;
9) Zakład Gospodarki Lokalowej w Radzyniu Podlaskim;
10) Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Radzyniu Podlaskim.
30.    Prowadzenie ewidencji środków trwałych.
31.    Rozliczanie inwentaryzacji majątku trwałego i obrotowego.
32.    Bieżąca analiza realizacji budżetu.
32. Sporządzanie bilansu z wykonania budżetu jednostki samorządu terytorialnego.
33.    Sporządzanie sprawozdań finansowych (bilansu, rachunku zysków i strat oraz zestawienia zmian w funduszu) Urzędu jako jednostki budżetowej.
34.    Sporządzanie łącznego bilansu.
35.    Sporządzanie łącznego rachunku zysków i strat.
36.    Sporządzanie łącznego zestawienia zmian w funduszu.
37.    Sporządzanie, po dokonaniu stosownych wyłączeń i korekt, bilansu skonsolidowanego obejmującego:

1)    bilans z wykonania budżetu;
2)    łączny bilans jednostek budżetowych i zakładu budżetowego;
3)    bilanse instytucji kultury;
4)    bilanse jednostek zależnych - spółek miejskich.

38.    Prowadzenie spraw dotyczących wymiaru podatku od nieruchomości, podatku rolnego i leśnego oraz opłaty skarbowej od osób fizycznych.
39.    Przyjmowanie i sprawdzanie deklaracji na podatek od nieruchomości, podatek rolny i leśny od osób prawnych oraz jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej.
40.    Przyjmowanie deklaracji na podatek od środków transportowych od osób prawnych i fizycznych oraz ich weryfikacja.
41.    Sporządzanie sprawozdań dotyczących wpływów podatkowych, zastosowanych ulg, a także informacji o utraconych dochodach wynikających ze skutków obniżenia górnych stawek podatkowych oraz z tytułu ulg ustawowych i uznaniowych.
42.    Sporządzanie sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej zakresie spraw Wydziału.
43.    Prowadzenie czynności weryfikacyjnych w zakresie rzetelności składanych deklaracji i informacji podatkowych.
44.    Wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym podatników, zaświadczeń o niezaleganiu w podatkach i opłatach, o pomocy de minimis oraz innych.
45.    Prowadzenie ewidencji księgowej w zakresie podatków i opłat.
46.    Prawidłowe rozliczanie dokonywanych przez podatników wpłat.
47.    Uzgadnianie ewidencji analitycznej z syntetyką.
48.    Prowadzenie egzekucji należności z tytułu podatków i opłat lokalnych.
49.    Prowadzenie rejestrów wymiarowych oraz rejestrów przypisów i odpisów podatków i opłat.
50.    Prowadzenie postępowania podatkowego i ewidencji dotyczących podań i odwołań w sprawach zastosowania ulg podatkowych (umorzenia, odroczenia terminów płatności, rozłożenia na raty).
51.    Przeprowadzanie kontroli podatkowych.
52.    Bieżąca analiza wpływów dochodów budżetowych w stosunku do ustalonego wymiaru i uchwalonego planu budżetu miasta na odpowiednich paragrafach.
53.    Przyjmowanie wniosków oraz faktur w sprawach dotyczących zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej przysługującemu producentowi rolnemu oraz wydawanie decyzji w tym zakresie.
54.    Rozliczanie pobieranej opłaty targowej.
55.    Aktualizacja podatników oraz danych dotyczących przedmiotów opodatkowania.
56.    Podawanie do publicznej wiadomości uchwał Rady w sprawie podatków i opłat lokalnych i innych materiałów wynikających z ustawy o finansach publicznych oraz prowadzenie dokumentacji w tym zakresie.
57.    Współpraca z urzędami skarbowymi w sprawach dotyczących udzielania ulg w spłacie należności z tytułów podatków i opłat stanowiących dochody jednostek samorządu terytorialnego a pobieranych przez urzędy skarbowe.
58.    Wydawanie postanowień o zastosowaniu ulgi w spłacie podatków od spadków i darowizn oraz od czynności cywilno - prawnych.
59.    Rozliczanie wpływów z podatku rolnego na rzecz Lubelskiej Izby Rolniczej.
60.    Obsługa podatników w sprawach podatków i opłat.
61.    Prowadzenie wspólnej obsługi finansowo-księgowej obejmującej jednostki:
1)    Gimnazjum nr 1 im. Orląt Lwowskich;
2)    Gimnazjum nr 2;
3)    Przedszkole Miejskie;
4)    Szkoła Podstawowa nr 1 im. Bohaterów Powstania Styczniowego;
5)    Szkoła Podstawowa nr 2;
6)    Dzienny Środowiskowy Dom Samopomocy dla Osób Niepełnosprawnych z Zaburzeniami Psychicznymi;
7)    Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji;
8)    Radzyński Ośrodek Kultury;
9)    Miejska Biblioteka Publiczna.
62. Wspólna obsługa finansowo-księgowa obejmuje w szczególności:
1)    opracowywanie na wniosek dyrektorów jednostek budżetowych i jednostek kultury planów finansowych oraz ich zmian;
2)    prowadzenie rachunkowości zgodnie z przyjętymi zasadami;
3)    prowadzenie ksiąg rachunkowych na podstawie dostarczonych dokumentów księgowych;
4)    prowadzenie w jednostkach budżetowych rejestrów VAT oraz deklaracji cząstkowych VAT 7;
5)    naliczanie płac oraz innych należności dla pracowników zatrudnionych w wymienionych jednostkach;
6)    ewidencjonowanie danych o zatrudnieniu i wynagrodzeniach w zakresie niezbędnych do sporządzania list płac;
7)    prowadzenie obsługi finansowo-księgowej funduszu socjalnego;
8)    obsługa finansowo-księgowa rachunków dochodów własnych;
9)    obsługa rachunków bankowych;
10)    wycena przeprowadzonej inwentaryzacji na podstawie spisu z natury;
11)    gromadzenie i przechowywanie dokumentacji finansowo-księgowej, w tym dowodów księgowych;
12)    prowadzenie sprawozdawczości w części objętej zakresem czynności księgowego;
13)    obsługa projektów i programów realizowanych przez wymienione jednostki, współfinansowane ze środków zewnętrznych, w tym ze środków UE.
63.    Pracą Wydziału Finansowego kieruje Skarbnik Miasta przy pomocy Zastępców Skarbnika:
1)    Zastępcy Skarbnika do spraw obsługi księgowej Miasta Radzyń Podlaski;
2)    Zastępcy Skarbnika do spraw wspólnej obsługi finansowo-księgowej jednostek wyszczególnionych w ust. 61.

Kompetencje Rady określa Statut Miasta Radzyń Podlaski, który stanowi Załącznik do Uchwały XI/69/2003 Rady Miasta Radzyń Podlaski z  dn. 2 października 2003 r. oraz Ustawa z dn. 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym.

Ustawowy skład Rady Miasta Radzyń Podlaski wynosi 15 radnych. Obecnie są nimi:

adamski   bilski   fijalek   mackiewicz   milosz

 Adam Adamski
Przewodniczący
Rady Miasta

   Dariusz Bilski  

 Bogdan Fijałek
Wiceprzewodniczący
Rady Miasta

  Piotr Mackiewicz   Bartłomiej Miłosz
 min lecyk    pachala    panasiuk    sieromski    skowron
 Bożena Lecyk    Paulina Pachała    Waldemar Panasiuk    Włodzimierz Sieromski  

 Piotr Skowron
Wiceprzewodniczący
Rady Miasta

 szczygiel   wiater    zajac    zaprzalski    zawada
Mariusz Szczygieł   Karol Wiater   Sławomir Zdunek   Jarosław Zaprzalski   Marek Zawada

 Przewodniczący Rady Miasta - Adam Adamski przyjmuje interesantów
po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym 600 016 794

KADENCJA 2018-2023

radni 2018 2023

 

 

 

 

 

 

Skarbnik Miasta - Anna Woźniak

tel.: (083) 351-24-73

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

 

Sekretarz Miasta - Robert Targoński

tel.: (083) 351-24-62

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

 

Zastępca Burmistrza - Sławomir Lipski

tel.: (083) 351-24-63

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

 

 

 

 

 

 

burmistrz jerzy rebekBurmistrz Miasta - Jerzy Rębek

tel.: (83) 351-24-60

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Burmistrz Miasta Radzyń Podlaski przyjmuje interesantów w każdy czwartek, po wcześniejszym zapisaniu się w Sekretariacie Urzędu Miasta Radzyń Podlaski.

Podczas nieobecności Burmistrza Miasta istnieje możliwość przyjęcia przez Zastępcę Burmistrza Miasta lub Sekretarza Miasta.

 

 

 

 

W dniu 5 września 2014 r., podczas oficjalnej wizyty delegacji samorządu Miasta Radzyń Podlaski w Nowym Tomyślu, została podpisana Umowa o partnerstwie i wzajemnej współpracy zawarta pomiędzy Miastem Radzyń Podlaski a Gminą Nowy Tomyśl.

Herb Miasta Nowy Tomyśl

Początki współpracy pomiędzy Radzyniem Podlaskim i Nowym Tomyślem w formie nieformalnej zainicjowane zostały przez wizyty delegacji samorządów Gminy Nowy Tomyśl i powiatu nowotomyskiego oraz Miasta Radzyń Podlaski i powiatu radzyńskiego, a w okresie wcześniejszym przez przedsiębiorców, zwłaszcza w trakcie przygotowania i realizacji inwestycji budowy i uruchomienia w 2010 r. w Radzyniu Podlaskim zakładu: Fabryki Narzędzi Chirurgicznych Aesculap - Chifa należącej do koncernu B. Braun.
Z inicjatywą nawiązania współpracy w 2013 r. wystąpili przedstawiciele samorządu Miasta Radzyń Podlaski, Burmistrz Miasta Radzyń Podlaski Witold Kowalczyk i Zastępca Przewodniczącego Rady Miasta Radzyń Podlaski Krzysztof Stradczuk, którzy w liście intencyjnym skierowanym do Burmistrza Nowego Tomyśla Henryka Helwinga złożyli propozycję nawiązania partnerskich stosunków pomiędzy Miastem Radzyń Podlaski a Gminą Nowy Tomyśl.
Organy stanowiące obu jednostek podjęły stosowne uchwały, wyrażające wolę nawiązania formalnej współpracy pomiędzy samorządami:
W dniu 7 maja 2014 r. Rada Miasta Radzyń Podlaski podjęła Uchwałę Nr XLIII/245/14 Rady Miasta Radzyń Podlaski z dnia 7 maja 2014 r. w sprawie nawiązania współpracy partnerskiej z Gminą Nowy Tomyśl. Radni jednogłośnie wyrazili wolę nawiązania współpracy pomiędzy naszymi samorządami.
W dniu 30 maja 2014 r. Rada Miejska w Nowym Tomyślu podjęła Uchwałę Nr XLIII/425/2014 Rady Miejskiej w Nowym Tomyślu z dnia 30 maja 2014 r. w sprawie: nawiązania partnerskiej współpracy z Miastem Radzyń Podlaski.
Nawiązanie formalnej współpracy partnerskiej przyczyni do inicjowania i promocji różnorodnych form wymiany doświadczeń, opartych na zasadach wzajemnej korzyści w obszarach: rozwoju kontaktów gospodarczych, kultury, oświaty, promocji, sportu, turystyki, zdrowia, samorządności, wymiany doświadczeń dotyczących funkcjonowania społeczności obu jednostek.
Gmina Nowy Tomyśl to drugi z samorządów partnerskich Miasta Radzyń Podlaski. Pierwszą formalną umowę o współpracy partnerskiej zawarto 13 września 2001 r. z Miastem Egyek (Węgry).
Nowy Tomyśl - miasto w woj. wielkopolskim, w zachodniej jego części, nad rzeką Szarką, w powiecie nowotomyskim, przy osi Warszawa - Poznań - Berlin. Siedziba gminy miejsko - wiejskiej Nowy Tomyśl. Przez gminę przebiega autostrada A2 oraz międzynarodowa linia kolejowa E20. Według danych z 2013 r. miasto Nowy Tomyśl liczyło 15 tys. mieszkańców. Prawa miejskie i nazwę Nowy Tomyśl nadano 8 kwietnia 1786 r. Herb gminy Nowy Tomyśl nawiązuje do herbu szlacheckiego rodziny Szołdrskich, który przedstawia złotą łódź na czerwonym polu. Współczesny herb gminy Nowy Tomyśl przedstawia żółtą, drewnianą łódź, umieszczoną na czerwonej tarczy hiszpańskiej.
Organami władzy są: Rada Miejska w Nowym Tomyślu i Burmistrz Nowego Tomyśla. Siedzibą organów Gminy jest miasto Nowy Tomyśl.
W Nowym Tomyślu i okolicach działa kilka znaczących firm. Jedną z najbardziej znanych jest Fabryka Narzędzi Chirurgicznych „Chifa”, dziś znana pod nazwą „Aesculap Chifa” sp. z o.o., należąca do koncernu B.Braun Melsungen AG. Inne duże firmy to „Top-Tomyśl” (spółdzielnia mleczarska), „Bartex Bartol” (polski importer win), „Phoenix Contact” (zakład wytwarzający produkty i rozwiązania z zakresu elektrotechniki i automatyki przemysłowej).

Oprac. Wydział Promocji i Rozwoju, Urząd Miasta Radzyń Podlaski.

Radzyń Podlaski jest miastem atrakcyjnym turystycznie, choć wciąż mało znanym i nieodkrytym. O bogatej historii i znaczeniu miasta na przestrzeni dziejów świadczy ilość obiektów zabytkowych, których wartość historyczną i kulturową mogą podziwiać znawcy tematyki oraz turyści. Promocji walorów turystycznych miasta i powiatu służyć ma powołana marka turystyczna: Radzyńska Kraina Serdeczności.

 

zabytki1
Wizytówką miasta jest zespół pałacowo - parkowy z połowy XVIII wieku z bogatą dekoracją rzeźbiarską, najdoskonalszy w Polsce przykład tego typu budowli.
zabytki2 Założenie pałacowo - parkowe w Radzyniu Podlaskim zostało ukształtowane ostatecznie w latach 1750 - 1759 dla gen. artylerii litewskiej, marszałka Trybunału Koronnego Eustachego Potockiego oraz jego małżonki Marii z Kątskich - Potockiej. Architekt królewski Jakub Fontana, będący autorem projektu rozbudowy pałacu, włączył elementy poprzedniej budowli założenia zamkowego do zespołu osiemnastowiecznego. Prawdziwym unikatem są dekoracje rzeźbiarskie zdobiące korpus pałacu i jego skrzydła, autorstwa Jana Chryzostoma Redlera.
   
Zachowany zespół pałacowo - parkowy obejmujący akweny wodne, korpus pałacu ze skrzydłami i wieżami bramnymi, park oraz oranżerię stanowi doskonały przykład rokokowej siedziby magnackiej.
Wzniesiony około 1756 r. budynek oranżerii, według projektu Jakuba Fontany jest doskonałym przykładem architektury rokokowej, uznawana za jedną z najpiękniejszych budowli tego typu w Polsce. Oranżeria położona jest we wschodniej części radzyńskiego zespołu pałacowo - parkowego, wzniesiona na planie prostokąta, fasadą zwrócona na południe. Nad ryzalitem środkowym umieszczona została wspaniała rzeźba przedstawiająca Rydwan Apollina, autorstwa Jana Chryzostoma Redlera. Nad ryzalitami bocznymi grupy rzeźbiarskie przedstawiają putta ustawiające wazony. Fontana w projekcie oranżerii nawiązał do wątków sztuki saskiej i francuskiej, w oryginalny sposób je przetwarzając, stworzył dzieło wybitne, urzekające pięknem i harmonią. Obecnie mieści się w niej Radzyński Ośrodek Kultury.
   
zabytki7
Godnym uwagi jest kościół p.w. Świętej Trójcy ufundowany przez rodzinę Mniszchów w 1641 r. Stanął on na miejscu wcześniejszej drewnianej świątyni. Kościół posiada bogato wyposażone wnętrze. Na szczególną uwagę zasługują: architektoniczny nagrobek umieszczony w kaplicy Matki Boskiej Różańcowej, późnorenesansowa ambona, osiemnastowieczny rokokowy ołtarz główny oraz chrzcielnica, obrazy sztalugowe - w większości autorstwa Józefa Buchbindera - zdobiące ołtarze i ściany świątyni. Przylegająca do parkanu dzwonnica - brama została zaprojektowana przez Jakuba Fontanę. Kościół pod wezwaniem Świętej Trójcy zajmuje centrum miasta, od ponad trzystu lat stanowi jego serce. Przechodząc obok trudno chociaż nie rzucić okiem nawet zza parkanu - na jego pełną harmonii sylwetkę, górującą nad miastem. A zatrzymując się choć chwilę na modlitwę, nie zadumać się nad tym, jak wielka historia działa się w Radzyniu Podlaskim. I to począwszy od genezy kościoła - polecamy artykuł autorstwa pani Anny Wasak.
Radzyńska świątynia znajduje się na trasie Szlaku Turystycznego "Szlak Renesansu Lubelskiego".
   
Usytuowany przy ul. Sitkowskiego - dawniej "Kozirynek", pałacyk podmiejski zwany "Gubernią", otoczony parkiem stanowi kolejny zabytek miejski. Został wzniesiony przez Potockich w końcu XVIII w. W II połowie XIX w. pałacyk został przebudowany, a w czasie I wojny światowej stał się siedzibą rodową rodziny Szlubowskich. Pałacyk jest prostokątnym, dwukondygnacyjnym, murowanym budynkiem, nakrytym wysokim dachem mansardowym. Pałacyk "Gubernia" to budowla eklektyczna, z elementami barokowymi i neogotyckimi.
Ciekawym architektonicznie budynkiem jest kaplica p.w. Aniołów Stróżów.

Promocji walorów turystycznych miasta i powiatu służyć ma powołana marka turystyczna: Radzyńska Kraina Serdeczności

Ignacy Potocki IGNACY POTOCKI
- współtwórca Konstytucji 3 Maja
Karol Józef Lipiński

KAROL JÓZEF LIPIŃSKI
- najwybitniejszy wirtuoz skrzypiec i kompozytor epoki przedchopinowskiej, „rywal” Nicolo Paganniniego

Zenon Przesmycki

ZENON PRZESMYCKI "Miriam"
- literat, znawca twórczości Norwida

Ks. Stanisław Kamiński

STANISŁAW KAMIŃSKI
- ksiądz, profesor, dziekan Wydziału Filozoficznego KUL

Tadeusz Prejzner TADEUSZ PREJZNER
- kompozytor, pianista, aranżer, pedagog
Włodzimierz Nahorny

WŁODZIMIERZ NAHORNY
- muzyk jazzowy, kompozytor, pianista.
Honorowy Obywatel Miasta (od 2010 r.)

Andrzej Dzięga

ANDRZEJ DZIĘGA
- arcybiskup metropolita szczecińsko-kamieński. 
Honorowy Obywatel Miasta (od 2016 r.)

min chromik

JERZY CHROMIK
- dziennikarz i publicysta.
Honorowy Obywatel Miasta (od 2023 r.)

Radzyń Podlaski - miasto powiatowe w województwie lubelskim leżące nad rzeką Białką (dopływem Tyśmienicy), zajmuje powierzchnię 19 km kw. Mieszka w nim ok. 16,5 tys. osób.
W Radzyniu Podlaskim krzyżują się ważne szlaki komunikacyjne: droga krajowa nr 19 łącząca trzy duże ośrodki miejskie wschodniej Polski: Białystok, Lublin, Rzeszów, stanowiąca europejski korytarz transportowy prowadzący z krajów bałtyckich w kierunku Słowacji oraz droga krajowa nr 63 prowadząca do przejścia granicznego z Białorusią w Sławatyczach. Oddalone jest od stolicy województwa - Lublina o ok. 75 km.
Miasto Radzyń Podlaski jest siedzibą władz samorządowych miasta i powiatu radzyńskiego, wielu urzędów i instytucji obsługujących mieszkańców. to także znaczący ośrodkiem handlowo - usługowo - przemysłowym województwa lubelskiego. Największym zakładem produkcyjnym w mieście jest Spółdzielcza Mleczarnia "Spomlek” - znany w Polsce producent serów długodojrzewających. Inne znaczące przedsiębiorstwa to: Fabryka Narzędzi Chirurgicznych należąca do koncernu B. Braun, Górnicza Fabryka Narzędzi, Spółdzielnia Zakład Pracy Chronionej "Simena", zakłady produkcyjne przemysłu ciastkarskiego, zakład przetwórstwa owoców i warzyw, firmy transportowe.
Radzyń Podlaski jest miastem atrakcyjnym turystycznie, choć wciąż mało znanym i nieodkrytym. Jego ozdobę stanowi zespół pałacowo-parkowy z połowy XVIII wieku z bogatą dekoracją rzeźbiarską, najdoskonalszy w Polsce przykład tego typu budowli. Założenie pałacowo - parkowe w Radzyniu Podlaskim zostało ukształtowane ostatecznie w latach 1750 - 1759 dla gen. artylerii litewskiej, marszałka Trybunału Koronnego Eustachego Potockiego.

O Radzyniu

Promocji walorów turystycznych miasta i powiatu służyć ma powołana marka turystyczna: Radzyńska Kraina Serdeczności.

 

Założyciel miasta Grot z Ostrowa, pieczętował się herbem Rawicz, tj. Panna na niedźwiedziu. Rodzina Kątskich, w której władaniu dobra radzyńskie znajdowały się do 1741 roku posługiwała się herbem Brochwicz (Jeleń). Pilawa zaś była herbem Potockich. Na przywileju Jana III Sobieskiego znajdował się herb miasta - biały niedźwiedź stojący przy dębie na czerwonym tle. Herb Radzynia z albumu heraldycznego miast Królestwa Polskiego (1847 r.) - na złotym tle, biały niedźwiedź stoi na tylnych łapach.

Obecny herb został przyjęty uchwałą Miejskiej Rady Narodowej. Od tego czasu miasto ma w herbie białego niedźwiedzia kroczącego w lewo w czerwonym polu.
Ma on elementy herbu założyciela miasta (niedźwiedź) oraz kolory, jak w dokumentach miejskich z okresu rządów Jana III Sobieskiego.

Statut Miasta Radzyń Podlaski stanowi: "Herbem miasta jest wizerunek białego niedźwiedzia kroczącego w lewo, w czerwonym polu. Wzór herbu określa załącznik Nr 1 do Statutu."

herb wersja PNG [pobierz]

Herb wersja PNG do pobrania

 

 

Radzyń Podlaski - miasto powiatowe w województwie lubelskim leżące nad rzeką Białką (dopływem Tyśmienicy), zajmuje powierzchnię 19 km kw. Mieszka w nim ok. 16,5 tys. osób.
W Radzyniu Podlaskim krzyżują się ważne szlaki komunikacyjne: droga krajowa nr 19 łącząca trzy duże ośrodki miejskie wschodniej Polski: Białystok, Lublin, Rzeszów, stanowiąca europejski korytarz transportowy prowadzący z krajów bałtyckich w kierunku Słowacji oraz droga krajowa nr 63 prowadząca do przejścia granicznego z Białorusią w Sławatyczach. Oddalone jest od stolicy województwa - Lublina o ok. 75 km.
Miasto Radzyń Podlaski jest siedzibą władz samorządowych miasta i powiatu radzyńskiego, wielu urzędów i instytucji obsługujących mieszkańców. to także znaczący ośrodkiem handlowo - usługowo - przemysłowym województwa lubelskiego. Największym zakładem produkcyjnym w mieście jest Spółdzielcza Mleczarnia "Spomlek” - znany w Polsce producent serów długodojrzewających. Inne znaczące przedsiębiorstwa to: Fabryka Narzędzi Chirurgicznych należąca do koncernu B. Braun, Górnicza Fabryka Narzędzi, Spółdzielnia Zakład Pracy Chronionej "Simena", zakłady produkcyjne przemysłu ciastkarskiego, zakład przetwórstwa owoców i warzyw, firmy transportowe.
Radzyń Podlaski jest miastem atrakcyjnym turystycznie, choć wciąż mało znanym i nieodkrytym. Jego ozdobę stanowi zespół pałacowo-parkowy z połowy XVIII wieku z bogatą dekoracją rzeźbiarską, najdoskonalszy w Polsce przykład tego typu budowli. Założenie pałacowo - parkowe w Radzyniu Podlaskim zostało ukształtowane ostatecznie w latach 1750 - 1759 dla gen. artylerii litewskiej, marszałka Trybunału Koronnego Eustachego Potockiego.
  • UCHWAŁA Nr XXXVIII/244/2022 Rady Miasta Radzyń Podlaski z dnia 25 lutego 2022 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Radzyń Podlaski [POBIERZ]

 

 

  • UCHWAŁA Nr XXXVIII/245/2022 Rady Miasta Radzyń Podlaski z dnia 25 lutego 2022 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi [POBIERZ]

 

 

  • UCHWAŁA Nr XIV/90/2019 Rady Miasta Radzyń Podlaski z dnia 29 listopada 2019 r. w sprawie określenia terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi [POBIERZ]

 

 

  • UCHWAŁA Nr XXXVIII/246/2022 Rady Miasta Radzyń Podlaski z dnia 25 lutego 2022 r. w sprawie określenia rodzajów dodatkowych usług świadczonych przez Miasto Radzyń Podlaski w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, sposób ich świadczenia oraz wysokość cen za te usługi [POBIERZ]

 

 

  • UCHWAŁA Nr XXXIV/210/2021 Rady Miasta Radzyń Podlaski z dnia 30 listopada 2021 r. w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia wysokości tej opłaty [POBIERZ]

 

 

  • UCHWAŁA Nr XXXIV/211/2021 Rady Miasta Radzyń Podlaski z dnia 30 listopada 2021 r. w sprawie określenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właściciela nieruchomości [POBIERZ]

 

  • UCHWAŁA Nr XXXIV/212/2021 Rady Miasta Radzyń Podlaski z dnia 30 listopada 2021 r. w sprawie pokrycia części kosztów gospodarowania odpadami komunalnymi z dochodów własnych niepochodzących z pobranej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi [POBIERZ]

 

  • UCHWAŁA Nr XIV/93/2019 Rady Miasta Radzyń Podlaski z dnia 29 listopada 2019 r. w sprawie postanowienia o odbieraniu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne [POBIERZ]

 

 

  • UCHWAŁA Nr XIV/94/2019 Rady Miasta Radzyń Podlaski z dnia 29 listopada 2019 r. w sprawie ustalenia sposobu obliczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi na nieruchomościach, które w części stanowią nieruchomości zamieszkałe, a w części nieruchomości niezamieszkałe przez mieszkańców, na których powstają odpady komunalne [POBIERZ]

 

 

Miastem Partnerskim Radzynia Podlaskiego jest Egyek, miasto położone na Węgrzech.

Egyek leży we wschodniej części Węgier w regionie Hajdu - Bihar, niedaleko granicy z Rumunią. Miasto liczy około 5 000 mieszkańców.

Strona internetowa: www.egyek.hu

Herb Miasta Egyek 

Mieszkańcy i władze tego miasta bardzo dużą wagę przywiązują do pielęgnowania i kultywowania tradycji, szczególnie tradycji kulinarnych oraz tradycyjnej hodowli rodzimych ras koni, bydła, bawołów, owiec i świni „mangalica”.

Współpraca Miast Partnerskich Radzyń Podlaski i Egyek odbywa sie na mocy Umowy Partnerskiej zawartej 13 września 2001 r., oraz Porozumienia o Współpracy Partnerskiej  zwartego 4 stycznia 2008 r.

Partnerstwo obu miejscowości przyczyniać się będzie do wzajemnego poznania, zrozumienia i nowego kształtowania stosunków między obydwoma Narodami i Państwami. Poprzez aktywną współpracę i pielęgnowanie kontaktów obie gminy wniosą swój wkład w integrowanie się ludności w Zjednoczonej Europie.

Miasta Radzyń Podlaski i Egyek będą kształtować współpracę partnerską szczególnie w następujących dziedzinach:

- Współpracy samorządów lokalnych.

- Ścisłego współdziałania w dziedzinie edukacji, kultury, sportu i turystyki. Wymiana młodzieży polskiej i węgierskiej oraz nauczycieli z terenu obu miast partnerskich. Realizacja wspólnych projektów w zakresie promowania postaw obywatelskich młodzieży, tożsamości narodowej i wspólnego dziedzictwa europejskiego oraz rozwijania potencjału społeczeństwa obywatelskiego.

- Wspierania współpracy między miejscowymi instytucjami, organizacjami pozarządowymi, towarzystwami, stowarzyszeniami, w tym ośrodków kultury, straży pożarnych, klubów seniora, klubów sportowych.

- Wymiana doświadczeń i współpraca w dziedzinie lokalnej przedsiębiorczości, w tym integracja środowisk biznesu.

Umowa Partnerska

   Świątynia Rzymsko-Katolicka w Egyek

Świątynia Rzymsko-Katolicka w Egyek

   Panorama Miasta Egyek

 Panorama Miasta Egyek

 Coroczny pokaz koni w Egyek

  Coroczny pokaz koni w Egyek